top of page
  • תמונת הסופר/תאיל פנחסי

בואו נדבר רגע על צבעוניות


צבעוניות זה חלק בלתי נפרד מהמיתוג והנראות של העסק שלך והוא כלי חשוב מאוד בשיווק ובפרסום של העסק.

בעזרת פלטת צבעים ושימוש נכון בה תוכלו להראות בצורה אחידה וזכירה בכל מדיה שתרצו- אתר אינטרנט, רשתות חברתיות, מוצרים שיווקיים ועוד. כל אלה הם ערוצים שניתן לאחד על ידי פלטת צבעי מותג מובהקת ולתת לעסק שלך נוכחות ויזואלית חזקה.


איך עושים את זה:


1. החליטו על ערכי המותג שלכם ואיך אתם רוצים לגרום לאנשים להרגיש:

צבעים מעבירים רגשות ורעיונות שונים, כדאי לכם לבחור צבעוניות שתתאים לרעיונות והתחושות שאתם רוצים שהמותג שלכם ישדר.


תשאלו את עצמכן:

- מהם הערכים המניעים את המותג שלכם?

- אם המותג שלכם היה מנה במסעדה. איזה מנה זה היה? מנת שף יוקרתית או פלאפל בפיתה? שניצל של אמא או מוקפץ תאילנדי?

- איך אתם רוצים שאנשים ירגישו כשהם מקיימים אינטראקציה עם המותג שלכם?

2. תחשבו מי הקהל יעד שלכם, על האישיות שלו ולמה הוא נמשך

כדאי לחשוב על נקודת המבט של קהל היעד שלכם בנוגע למותג שלכם.

כדי להתחבר אליו ברמה עמוקה יותר המיתוג שלכם צריך להיות מותאם כדי להעביר את המסרים שחשובים לכם.


תשאלו את עצמכן:

- מי הקהל שלך? ומה חשוב לו?

- לאיזה מותגים הם נמשכים?

- הסתכלו על הסביבה התחרותית שלכם. האם אתם רוצים להיות דומים למתחרים שלכם? או שונים ומבודלים?


3. מצאו את הצבעים שמתחברים לרגשות והרעיונות של המותג

הגענו לחלק הכיפי!

כל צבע מתחבר לרגשות או תחושות שהמוח שלנו מקשר אליהם.


איזה צבעים מעבירים במדויק את הערכים והרגשות שבחרנו עבור המותג שלנו?

פסיכולוגיה של צבעים


הטיפ שלנו:


במקום להתחיל בחיפוש הצבעים, אנחנו ממליצים לחפש תמונה.

בעזרת התמונה יותר קל לפרש את התחושה והמעצב יודע לדגום משם את הצבעים. לדוגמא:

דוגמא לאיך תמונה מעבירה תחושות ורגשות באמצעות צבעוניות

4. צרו את פלטת הצבעים והוסיפו לה גמישות וקונטרסט

כדי שיהיה לכם קל יותר להשתמש בצבעים שבחרתם כדאי לבחור 2-3 צבעים ניטרליים יותר ולפחות 2 צבעים נועזים ובהירים יותר. זה נותן ספקטרום מלא ומאפשר גמישות מסוימת בעת שימוש בצבע עבור המותג שלכם.

הצבעים הניטרליים נועדו לשמש עבור רוב התוכן הבסיסי, בעוד שהצבעים החזקים יותר נועדו לשמש לדברים חשובים באמת כמו הכרזות וכותרות גדולות.

אתם צריכים את הניגוד הזה כדי לעזור לקהל יעד שלכם להבדיל מהו תוכן רגיל, יומיומי ומהו תוכן דחוף ומושך תשומת לב.


אם הם לא יכולים להבדיל, סביר להניח שהם לא ישימו לב לדברים החשובים שאתם מפרסמים. לדוגמא:

איך לבחור צבעי מותג באמצעות 3 צבעים נטרליים ו 2 צבעים חזקים



bottom of page