top of page

המותג נוקיה עברה מיתוג מחדש - אנחנו מסקרים

תמונת הסופר/ת: איל פנחסיאיל פנחסי

תקציר:

לפני המיתוג מחדש, ״נוקיה״ הייתה מזוהה בעיקר עם עברה כיצרנית טלפונים ניידים, למרות שהחברה התמקדה בטכנולוגיות תקשורת מתקדמות.


מטרות המיתוג מחדש:

  • לשקף את המעבר של נוקיה לחברה המתמקדת בטכנולוגיות רשת וחדשנות.

  • להציג תדמית מודרנית ודינמית המתאימה לפעילותה הנוכחית.


תהליך המיתוג מחדש:

  • עיצוב לוגו חדש המדגיש את הקידמה והחדשנות של החברה.

  • פיתוח שפה חזותית חדשה המדגישה את מחויבות נוקיה לטכנולוגיה מתקדמת.

  • יישום המיתוג החדש בכל נקודות המגע עם הלקוחות, כולל אתר האינטרנט, חומרי שיווק ומוצרים.


המיתוג מחדש נועד להדגיש את מחויבותה של נוקיה לעתיד התקשורת והטכנולוגיה.


במאמר מ-Design Week, מתוארת עבודת המיתוג מחדש של ״נוקיה״ על ידי חברת העיצוב Lippincott. העיצוב החדש כולל לוגו המעוצב בקווים נקיים ומודרניים, עם צורות גיאומטריות המדגישות את הדיוק והחדשנות של החברה. העיצוב משתמש באפופניה*, תופעה שבה העין האנושית משלימה חיבורים חסרים, כדי לסמל את הטכנולוגיה של נוקיה ואת האמונה שלה בשיתוף פעולה.

הצבעים שנבחרו כוללים לבן, כחול בהיר וכחול קלאסי, עם גוונים נוספים ליצירת גרדיאנטים והדגשות.

המיתוג מחדש נועד לשנות את התפיסה הציבורית של נוקיה מחברת טלפונים סלולריים למובילה בחדשנות טכנולוגית בתחום ה-B2B. האתגר העיקרי בתהליך היה להשיג הסכמה בתוך הארגון לשינויים המוצעים. הזהות החדשה הוצגה רשמית בכנס Mobile World Congress 2023 בברצלונה.


מה המיתוג החדש של נוקיה מלמד אותנו על המותג שלנו?

סיפור המיתוג של נוקיה מדגיש כמה לקחים חשובים עבור כל מותג.

ראשית, הוא מראה שמיתוג חייב להתפתח יחד עם העסק - כשהמיקוד העסקי משתנה, גם המיתוג צריך להשתנות בהתאם.

שנית, הוא מדגים את החשיבות של יצירת שפה חזותית שמשקפת את הערכים והחזון של החברה.

וגם, הוא מזכיר לנו שמיתוג מוצלח דורש הסכמה והובלה פנים-ארגונית. כל מותג שרוצה להישאר רלוונטי חייב לבחון את עצמו מעת לעת ולוודא שהוא משקף נאמנה את מהות החברה והכיוון אליו היא צועדת.



*אפופניה (Apophenia) היא מונח בפסיכולוגיה המתאר חוויה או ראייה של דפוסים או הקשרים בתוך מידע אקראי או חסר-משמעות. את המונח טבע ב-1958 קלאוס קונראד, שהגדיר אותו כ"ראייה של קשרים ללא מניע" המלווה ב"חוויה מסוימת של משמעותיות חריגה". (ויקיפדיה)




Comments


קבעו איתנו פגישה

פגישת ייעוץ והתאמת חבילת מיתוג

טוב, שכנעתם אותי

רוצה לדבר איתנו ולראות איך נוכל לעצב עבור העסק שלך? אנחנו כאן. 

Please leave your contact details

 איל פנחסי | Ayal

052-8376492

 ayal@brandnpack.com

איל פנחסי Ayal Pinhassi בתמונה דמות של איל בצבע ורוד

 עדי פנחסי בנעט | Adi

054-3109644

adi@brandnpack.com

Adi Pinhassi עדי פנחסי בנעט בתמונה דמות של איל בלי קרניים בצבע כהה
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

© כל הזכויות שמורות לסטודיו איל פנחסי זהות מותגים ואריזה 2021

bottom of page